Go to Admin » Appearance » Widgets » and move Gabfire Widget: Social into that MastheadOverlay zone
Jedna z nejvýraznějších zpěvaček české countryové scény, Věra Martinová, se narodila jako Věra Šolínová 2. února 1960 ve východočeské Poličce. Hudební vzdělání získala absolutoriem státní konzervatoře. Poprvé na sobě upozornila druhým místem na festivalu Mladá píseň v Jihlavě, po kterém následovalo i první profesionální angažmá v Orchestru Gustava Broma, během kterého stačila nazpívat i dvě písně k filmovému muzikálu Cikáni jdou do nebe.
Po odchodu od Orchestru Gustava Broma (1982) působila Věra v modernizované sestavě dívčí countryové skupiny Schovanky, do jejíhož katalogu přivedla mimojiné veleúspěšnou nahrávku „Pláčou tvoje modré oči“ (1985). Po pětileté spolupráci se Schovankami se již jako Věra Martinová vydala na sólovou dráhu a společně s Tanečním orchestru Čs. rozhlasu natočila další hitparádový singl „Malý dům nad skálou,“ který ji již naprosto spolehlivě dostal do podvědomí všech českých countryových posluchačů. V dalších letech se Věra přihlásila s dalšími dvěma novinkovými singly „Až na vrcholky hor“ (1987) a o rok později „Dala jsem lásku řekám.“ ˇUspěch její singlové produkce měl zcela logické vyústění v natočení prvního debutového alba Dál jen vejdi (1989, Supraphon), které kromě již zmíněných úspěšných singlů obsahovalo i další hitové nahrávky „Toulavý džíny,“ „Brzy bude ráno“ nebo titulní píseň „Dál jen vejdi.“ Po vyléčení z následků nebezpečné autohavárie se Věra rozhodla ukončit spolupráci se svým stávajícím vydavatelem a se svojí zbrusu novou kapelou Gram natočila novinkovou kolekci Nejsme si cizí (1990), které kromě titulního singlu přineslo do Věřina katalogu i další úspěšnou nahrávku „Ó, pane náš.“ Pauzu ve spolupráci se skupinou Gram znamenalo album Věra Martinová a přátelé, které Věra natočila se studiovou kapelou sestavenou z jejích přátel a kamárádů. Na albu se nachází celá řada velkých Věřiných hitů např.: „Vrať se na každej pád,“ „Hymna tůláků,“ Hoffmanovu píseň „Mý blues“ a samozřejmě megahit „Nebe, peklo, ráj,“ jehož popularitu jistě umocnil i velice povedený videoklip. V následujícím roce vydala Věra již opět se skupinou Gram novinkové album Půlnoční slunce (Presston), které přineslo nahrávku jednoho z největšího Věřina hitu „Zázračný housle,“ opět s vynikajícím textem Mirka Hoffmanna.
V následujících letech se Věra pokusila o jakýsi odklon od proudu moderní country music. pod labelem Monitor vydala komorní, folkově laděnou desku Zvláštní způsoby (1996) a o dva roky později s albem Přiběhy.