Dobré časy Alana Jacksona

Alan Jackson: Good TimeAlan Jackson se do srdce všech svých příznivců nezapomenutelně vryl jako představitel moderního honky-tonku. Proto mnozí z řad fanoušků nesli jeho albové počiny z posledních let s neskrývanou nelibostí a notnou dávkou rozčarování. I když hudebně byla poslední dvě zpěvákova alba jako vždy skvělá, nebyl to ten Alan, kterého všichni znali. Po gospelovém Precious Memories a baladickém Like Red On A Rose, které připravoval společně s Alison Krauss, přišel Alan Jackson v březnu letošního roku s další novinkovou kolekcí, nazvanou jednoduše Good Time. A název alba je příznačný, protože pro Alana, po několika žánrových objížďkách, znamená opravdu návrat ke starým „dobrým časům.“
CD je totiž až po okraj naplněné přesně tím honky-tonkem, který jsme od Alana byli zvyklí vždy slýchávat. Více jak 70 minut nového hudebního materiálu v neuvěřitelných 17 skladbách, to je menu, které si pro své 15. studiové album Alan připravil. A když už jsme u čísel, pak je také třeba zmínit číslovku 1. Album Good Time je totiž také první kolekcí, kterou Alan připravil z čistě vlastního autorského materiálu. O tom, že to bylo správné rozhodnutí, není žádných pochyb. Písně tak získaly na autentičnosti a jsou zpěvákovou osobní výpovědí o světě, který vidí kolem sebe a o věcech a lidech, které během svého života potkal.
Po úvodní projížďce v titulní hitovce „Good Time,“ prošpikované všemožnými sólovými kousky Alanovy doprovodné studiové kapely (na albu se podíleli vynikající nashvillští hudebníci, jen za všechny jmenujme například kytaristu Brenta Masona, steel kytaristu Paula Franklina, , basistu Glenna Worfa nebo houslistu Stuarta Duncana), se už ponoříme hlouběji do Alanova nitra. A to hned v další skladbě „Small Town Southern Man,“ kterou Alan vzdává hold svému otci. „Small Town Southern Man“ byl opravdu dobrou volbou pro první singl z celé kolekce, což potvrdila i první příčka na americkém singlovém country žebříčku.
Na osobní vlně se Alan pohybuje i ve zbytku alba. Přes nostalgické songy „1976“ a „I Still Like Bologna,“ nebo svižný duet s Martinou McBride, až po závěrečnou píseň „If Jesus Walked The World Today,“ ve které, podobně jako ve zmíněném singlu „Small Town Southern Man,“ Alan opět vzdává poctu jednoduchému způsobu života a ve svých představách dochází k vizi, že kdyby žil Ježíš v dnešní době, určitě by preferoval „hillbilly“ způsob života, volnost a jízdu v Chevroletu.
Hudebně se Alan drží svého osvědčeného honky-tonku, tu a tam okořeněného další příměsí, a je jedno jestli to je nádech country popu („Never Loved Before“), špetka bluegrassu („Long Long Way“), western swing („I Still Like Bologna“) nebo třeba zvuky rovníkových rytmů jako vystřižených z písní Kennyho Chesneyho ( „Laid Back ‘n Low Key“). Každá ze sedmnácti skladeb má na disku své pevné a nezaměnitelné místo a dohromady tvoří kompaktní celek skvělé muziky a nabízí opravdu dobře strávený čas pro každého posluchače, toho country-chtivého pak obzvláště.

Alan Jackson: Good Time
2008, Sony BMG Music Entertainment
Good Time * Small Town Southern Man * I Wish I Could Back Up * Country Boy * Right Where I Want You * 1976 * When The Love Factor’s High * Long Long Way * Sissy’s Song * I Still Like Bologna * Never Loved Before (duet s Martinou McBride) * Nothing Left To Do * Listen To Your Senses * This Time * Laid Back ‚n Low Key (Cay) * If You Want To Make Me Happy * If Jesus Walked The World Today

avatar Autor: on 5.6.2008. Filed under Recenze. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry