Jízda Alice Springs

Alice Springs: JízdaKdyž Alice Springs jako jednadvacetiletá vtrhla v roce 1995 na scénu naší pop-music, bylo jí rázem všude plno. Mladičká zpěvačka i autorka v jedné osobě na sebe nejprve upozornila písničkou Time To Do It All a brzy na to následovala Jízda, která se stala jedním z vůbec největších hitů té doby. Přestože z našich rádií je možné i dnes její hlas slyšet poměrně často a hitů za svoji kariéru již nazpívala více, za hvězdu české pop-music by ji asi považoval jen málokdo. Důvodů, proč tomu tak je, bude zřejmě víc. Některé z nich naznačuje výběrové CD Jízda vydané firmou Universal v edici Story.
Nejprve se musím přiznat, že toho o Alici Springs až tak moc nevím a přesto, že mě její největší hity samozřejmě nemohly minout, je pro mě její kariéra poněkud neznámou. Písničky z alba Jízda naznačují, že Alice Springs je v prvé řadě pop-rocková písničkářka, která ve svých skladbách tu a tam zabrousí ke country či k jazzu, někdy sklouzává i k jednodušší pop music, v žádném případě ale nepropadá k bezduchosti, trapnosti nebo podbízivosti. Ne vždycky se všechno povede, pokud ji ale navštíví ta pravá múza, výsledkem bývá nápaditá a chytlavá melodie, která pak dokáže zaujmout a které se hned tak nezbavíte (Time To Do It All, Jízda, Pusu mi dej, …). Není bez zajímavosti, že se v poslední době uchytila i jako úspěšná autorka písní pro jiné interprety. Jako textařka nenabízí Alice Springs nic světoborného, jejím výtvorům ale rozhodně nelze upřít opravdovost a horko těžko bychom v slovech jejich písní hledali banality a stupidity, kterými je jinak naše pop music (nejen ta) doslova prostoupena. Příjemný a ohebný hlas Alice nejlépe vyniká v písních, ve kterých má možnost střídat více poloh. Jedinečná je pak ve chvílích, kdy to po nenápadném a „polovyprávěném“ zpěvu rozbalí naplno a dá prostor ženské vřelosti a naléhavosti svého projevu. Chybou by také bylo opomenout skutečnost, že Alice je i velice šikovnou klavíristkou (tento nástroj zaslechneme v jejich nahrávkách velice často).
Kromě materiálu, který Alice Springs natočila pro firmu Universal, přináší cédéčko jak písně z jejího prvního alba Just (Polygram, 1995), tak i její zatím poslední úspěšnou píseň Vrať se mi zpátky z cédéčka Život (vydala firma Sony Music Bonton v roce 2003). Celkem je na cédéčku 18 stop, což v součtu dává hodinu a čtyři minuty povětšinou vkusných a příjemných písniček. Z dosud recenzovaných alb edice Story je toto asi nejblíže k označení Best Of… a představuje skutečně reprezentativní výběr písní.
Je trochu škoda, že nesmírně talentovaná a sympatická Alice Springs si nevybudovala na naší scéně pevnější a o něco významnější pozici. Vždyť která jiná z popových zpěvaček je sama schopna složit téměř celý svůj repertoár? Snad je to tím, že po chytrém, chytlavém a rockem střiženém popu není v našich končinách taková poptávka jako jinde. Nahrávky z doby poslední i úspěšná vystoupení na letních festivalech dávají ale naději, že se s Alicí Springs budeme setkávat v budoucnu opět o něco častěji a že počet jejích hitů se bude i nadále rozrůstat. Mám totiž jakési tušení, že tato mladá dáma má to nejlepší stále ještě před sebou a že její nejlepší písničky teprve uslyšíme.

Alice Springs: Jízda (Story)
Universal, 2004
Vrať se mi zpátky * Road Movie * Jízda * Pondělí * Zvláštní svět * Time To Do It All * Stokrát * Someone To Adore * Dej mi pusu * Lies * Dr. Jekyll & Mr.Hyde * Když mě líbáš * Jak chceš sám * Víkend * Život je báječnej * Všechno nejlepší * Až přijde den * Holkám nesluší

avatar Autor: on 22.11.2004. Filed under Recenze. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry