John Denver: A Song’s Best Friend (The Very Best Of)

A Song's Best Friend: The Very Best of John DenverPo výběru největších hitů takových velikánů, jako jsou například Elvis Presley či Jim Reeves přichází hudební vydavatelství BMG s další unikátní kolekcí, která je tentokráte věnována Johnu Denverovi. Dvojdisková kolekce A Song’s Best Friend – The Very Best of John Denver přináší dvacítku nejoblíbenějších nahrávek této legendy americké country a folkové hudby. Základní sestava je navíc obohacena bonusovým diskem, který obsahuje pětici dosud nevydaných nahrávek, včetně rané verze pozdějšího hitu „Leaving, On A Jet Plane,“ která vznikla v roce 1966, tedy ještě před tím, než John Denver získal svojí první nahrávací smlouvu.
Kromě osudové „Leaving, On A Jet Plane“ naleznete na bonusovém disku live verzi skladby „Amsterdam,“ skladbu „The Weight“ a dosud nevydané akustické verze písní „Annie’s Song“ a „Calypso.“
Pozornost posluchače se však bude upínat zejména k prvnímu disku této kolekce. Mezi dvaceti skladbami nalezneme hned deset písní, které se dostaly na vrcholek některé z hitparád časopisu Billboard. Mezi nimi například poetickou skladbu „Sunshine On My Shoulders“ či píseň „Thank God I’m A Country Boy.“ Ta je skutečným paradoxem, neboť John Denver nikdy nebyl nashvillskou komunitou zcela přijat a v mnoha encyklopediích ani není řazen mezi countryové interprety. A to i navzdory tomu, že celá řada jeho písní svojí příslušnost ke country hudbě nezapře. Odstup, jaký si od tvorby Johna Denvera countryová komunita zachovávala, dokazuje i statistika jeho úspěchů na hitparádových žebříčcích. Zatímco jeho skladby vévodily popovým hitparádám, na těch countryových se ty samé kusy mnohdy potácely někde na zadním chvostu hudebního pelotonu. Zvláště absurdní se mohou zdát hitparádové úspěchy u jedné z nejznámějších countryových skladeb, populární „Take Me Home, Country Roads.“ Zatímco na popovém žebříčku se tato nahrávka vyšplhala až na druhé místo, countryová hitparáda jí umožnila dosáhnout nejvýše na příčku padesátou!
Tvůrčí rozsah Johna Denvera se však žánrovými škatulkami nenechal omezovat ani v nejmenším, což podtrhuje i jeho společný duet s operním velikánem Plácidem Domingem v písni „Perhaps Love,“ kterou u nás dokonale proslavili pánové Karel Černoch a Peter Dvorský.
V konečném součtu je však úplně jedno, k jakému hudebnímu žánru se John Denver řadil. Důležité je, že i když on sám již vzlétl do nekonečných a dosud neprobádaných končin, jeho písně tu s námi zůstávají dále. A to je moc dobře…

2004, RCA/BMG

CD 1
Leaving On A Jet Plane • Take Me Home, Country Roads • Sunshine On My Shoulders • Poems, Prayers And Promises • The Eagle And The Hawk • Rocky Mountain High • Farewell Andromeda (Welcome To My Morning) • Annie´s Song • Back Home Again • Sweet Surrender • Thank God I’m A Country Boy • I’m Sorry • Calypso • Fly Away • Looking For Space • Like A Sad Song • My Sweet Lady • Perhaps Love (duet s Plácidem Domingem) • Shanghai Breezes • Wild Montana Skies John Denver (duet s Emmylou Harris)

CD 2 (Bonus)
Leaving On A Jet Plane (Oh Babe, I Hate To Go) • The Weight • Annie’s Song • Calypso • Amsterdam (Live)

avatar Autor: on 7.11.2004. Filed under Recenze. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry