GrammyKdyž lidé z americké TV stanice CBS obdrželi výsledky měření sledovanosti pro slavnostní ceremoniál letošních Grammy Awards, byli opravdu překvapeni. Bohužel, překvapení to bylo velmi nemilé. Přímý přenos slavnostního ceremoniálu 47. ročníku Grammy Awards totiž vy Spojených státech sledovalo pouze 18.8 milionu diváků, což je oproti loňským rokům pokles o celých 28 procent a vůbec nejhorší výsledek v sledovanosti Grammy za posledních deset let! Grammy prohrály souboj i s konkurenční stanicí ABC, která v tu samou dobu vysílala epizodu seriálu „Desperate Housewives.“ A ani po skončení tohoto pořadu si jeho diváci na Grammy nepřepnuli.
Výsledek Grammy Awards je o to zajímavější, porovnáme-li jej s listopadovou sledovaností slavnostního ceremoniálu CMA Awards. Udílení cen Country Music Association, které bylo odvysíláno rovněž v televizní síti CBS, přilákalo k obrazovkám jen o 300 tisíc diváků méně než letošní Grammy, tedy 18,5 milionu diváků. Tento rozdíl je na americké poměry prakticky zanedbatelný a tak lze popularitu CMA Awards považovat za shodnou s popularitou multižánrových a prestižních Grammy. Na rozdíl od Grammy však má sledovanost CMA Awards rok od roku rostoucí charakter.
Grammy Awards však nejsou jediným ceremoniálem, který se potýká s odlivem diváků. Stejnou zkušenost mají i Americké hudební ceny (AMA), Zlaté Glóby, či televizní Emmy Awards, které loni zaznamenaly nejhorší sledovanost v celé své historii.

Mohlo by se Vám líbit

Zanechte komentář