The Moonshine Howlers – česká country s chutí dobré americké whiskey

The Moonshine Howlers: Hymns Of Sin and Salvation

Nemálo punkáčů a příznivců rockabilly se netají svojí náklonností k country music a k jejím legendám Hanku Williamsovi a Johnny Cashovi. A tak není divu, že se partička muzikantů protřelých hraním s kapelami Queens of Everything, Phantoms on Fire, Rocket Dogz, Twisted Rod a Jonestown jednoho dne rozhodla zahrát si jen tak pro radost country písničky. Ke své inspiraci přibrali Hanka Williamse III, Boba Wayna a Slim Cessna’s Auto Club, zapřáhli amerického zpěváka a středoškolského učitele v jedné osobě Briana Wayne Evanse a kapela byla na světě. Pozitivní vztah k domácím pálenkám, po jejichž konzumaci můžete bez zábran až do rána výt na měsíc, dal seskupení název – The Moonshine Howlers.

Country v podání The Moonshine Howlers je na naší scéně unikátní záležitostí. Písně samotné i jejich náměty jsou přitom docela prosté – whiskey, ženské, noční můry a cesta do pekel. I modlitba k Bohu má téma naprosto jednoznačné: „I pray for whiskey in my goddamn grave“. Přes zdánlivou jednoduchost ale nabízejí písně The Moonshine Howlers mnohem víc: obrovskou dávku energie, muzikantského umu a skutečné, nefalšované country. Té dřevní hardcorové country živené punkovou energií a neskrývaně inspirované Hankem třetím, sveřepě táhnoucím nesmrtelný odkaz svého dodnes ne zcela doceněného děda.

Sympatičtí The Moonshine Howlers nicméně hrají hlavně pro své vlastní potěšení a příliš neřeší, jak početnou skupinu posluchačů osloví.  Dobře vědí, že jejich chápání country je na hony vzdálené zažitým českým představám o tomto žánru.  Jejich písně nevoní kouřem táborových ohňů, ale čpí směsicí namíchanou z dýmu zahulených barů a pachu rozlitého piva, whisky a zpocených tanečníků, kteří se v průběhu páteční noci pokouší utéct od svých každodenních splínů a trochu si užít.

The Moonshine Howlers mohou někomu na první poslech znít jako sice bytelný, ale nepříliš komplikovaný nářez. Když se ale do do jedenácti písniček jejich debutu zaposloucháte pozorněji, s údivem oceníte promyšlená aranžmá banja, houslí a kytar, dynamické bicí, lehce poťouchlý, ale přesto stylový a přesvědčivý projev zpěváka i výrazné melodické nápady.  Songy jako Grapes Of WrathWhiskey Prayer, Rising Sun nebo Pile o’ Bones či Stand Yer Ground vám pak budou v hlavě znít ještě hodně dlouho. V posledně jmenované písni navíc The Moonshine Howlers dokazují, že country opravdu cítí a že své nástroje dokážou rozeznít naprosto mistrovsky.

Album Hymn Of Sin and Salvation je nesmírně osvěžující a zároveň velice pestré. Na jednom pólu stojí křičená a až metalově drsná Cleansed Through Fire, na tom opačném nádherně syrová Wildfire Woman s klouzavými tóny kytar jak z pradávných časů Hanka Williamse, Sr. Bezčasí prostupující písněmi The Moonshine Howlers dává téhle partě další body na úspěšnou cestu do budoucna.

Ve studiu se ke kapele vedle několika hostů přidala i Míša Tučná.  Pokud se snad tóny Hymn Of Sin and Salvation donesou nahoru až za nebeskou bránu, nepochybuji o tom, že se duše nejslavnějšího českého countrymana zatetelí blahem – s takovouhle podařenou partičkou by si dozajista rozuměl stejně báječně jako dcerunka. Ostatně, není úvodní Hang ‘Im High tak trochu poctou samotnému Michalovi?

The Moonshine Howlers vstoupili na scénu české country tak razantně, že na ní najednou nic není, jako bylo dřív. Nevěříte? Ochutnejte na http://bandzone.cz/themoonshinehowlers nebo si raději rovnou pořiďte celé album a vyrazte na jejich koncert. Bude to stát za to!

Lucky Hazzard, 2013
Hang ‘Im High * Goin’ Down * Grapes Of Wrath * Hounded Man * Take ‘em Down To the River * Wildfire Woman * Rising Sun * Whiskey Prayer * Cleansed Through Fire * Pile o’ Bones * Stand Yer Ground

avatar Autor: on 17.11.2013. Filed under Headlines,Recenze. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.