Obsah tto strnky vyaduje novj verzi aplikace Adobe Flash Player.

Zskat aplikaci Adobe Flash Player

Čechomor a Bára Hrzánová: Pověsti českých hradů a zámků

Čechomor & Barbora Hrzánová: Pověsti českých hradů a zámkůTřícédéčkový projekt kapely Čechomor a Supraphonu věnovaný pověstem z našich hradů a zámků se dočkal svého druhého dílu. Po pověstech moravských na Moravě (vyšly na podzim 2008), přišly na řadu pověsti z Čech.

Kombinace mluveného slova a písniček nepatří k běžné praxi tuzemských alb. V případě „Pověstí“ se však jedná o spojení velice šťastné. Jednotlivé pověsti jsou následovány písněmi, zpravidla lidovými (hudební složka je ve dvou případech z dílny pánů Holase a Černého), vztahujícími se k příslušnému hradu. Pánové z Čechomoru mají dostatek zkušeností i pokory, a jejich písničky tak nejsou pouhým tmelem mezi příběhy. Ne vždy se jim sice podařilo převést lidovky do moderní hudební řeči Čechomoru ideálně (bicí v Kacafírkovi jsou jakoby navíc a působí křečovitě), na druhou stranu některé písně, například Dívčí kámen, Hadí korunka či Střevíčky z těsta, mají ambici stát se ozdobou koncertního repertoáru. Typický sound kapely dobře doplňují hosté: nejvýrazněji Václav Veselý akordeonem a mandolou, dále Lukáš Moravec trombónem a v Hadí Korunce se přidává zpěvačka Tereza Švecová.

Šest pověstí pochází z knihy Josefa Pavla Pověsti českých hradů a zámků, v jednom případě sáhli tvůrci alba do Legend a pověstí staré Šumavy Josefa Rauvolfa. Jejich podání se zhostila Barbora Hrzánová a jako zkušená interpretka (navždy nezapomenutelný zůstane zejména její Hrdý Budžes) dokázala místy hodně drsné příběhy ozvláštnit humorem i podtrhnout jejich poetičnost. Zatímco knihu tohoto druhu přečtete a pak (v lepším případě) na dlouho odložíte, zde díky Báře Hrzánové máte, samozřejmě vedle již zmíněných písní Čechomoru, další důvod se k albu v dohledné době zase vrátit.

Na cédéčka Čechomoru z řady „Pověstí“ lze nahlížet několika pohledy. Jako na dobře promyšlený komerční produkt, obrozenecký počin snažící se přiblížit pozoruhodná a tajuplná místa naší vlasti nebo jednoduše jako na milé a povedené dílko. Tak či onak se můžeme těšit na třetí a závěrečný díl trilogie – pověstí ze Slezska, který by měl být v prodeji již během letošního podzimu.

Supraphon 2009
Kočičí bál Intro * Pověst Kočičí bál (Helfenburk) * Kočičí bál * Pověst Vinný sklep (Hazmburk) * Vinný sklep * Pověst Dívčí kámen (Lichnice) * Dívčí kámen * Pověst Hadí korunka (Smečno) * Hadí korunka * Pověst Kacafírek (Košumberk) * Kacafírek * Pověst Tři havrani (Kašperk) * Tři havrani * Pověst Střevíčky z těsta (Strakonice) * Střevíčky z těsta

avatar Autor: on 25.8.2009. Filed under Recenze. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. Both comments and pings are currently closed.