Rokenrolová Lokomotiva má pořád dost páry a nový lak

Lokomotiva: Tancuj trochu víc...V pořadí již třetí cédéčko zapřáhla do svého rokenrolového vláčku skupina Lokomotiva. Album se jmenuje Tancuj trochu víc, vyšlo v listopadu 2003 pod značkou společnosti BMG a již před jeho vydáním se šířily zvěsti, že bude trochu jiné, než alba předchozí, zejména co se týká celkového soundu kapely. Klasický rokenrolový zvuk kapely, který byl znám nejenom z předchozích jejích alb, ale i z televizních obrazovek, měl být tentokráte posunut více do moderního rockového pojetí. Proto jsem s velkým napětím vkládal novotou záříci cédéčko do svého CD přehrávače, abych zjistil, jak jsou ohlášené změny zásadní.
Album Tancuj trochu víc nabízí necelou hodinku hudby v celkem 15 skladbách, z toho jedna nahrávka je bonusová. U celkem devíti skladeb je jakou autor či spoluautor uveden hlavní zpěvák kapely Petr Vondráček ml. Zbývající skladby pocházejí z dílny autorské dvojice Vítek Fiala/Tomáš Miřátský („Ztracenej čas“ a „Nádraží“) a Petra Vondráčka st. („Navždy,“ „IQ“ a „Lenin“).
Lokomotiva nahrála desku ve složení Petr Vondráček (zpěv, piano, klávesy), Vítek Fiala (basa, kontrabas, mandolína, kytara, klávesy), Norbi Kovács (kytary) a Karel Schürrer (bicí perkuse, loops), Jako hosté se na desce objevili také saxofonista Ladislav Odcházel, hráč na trubku Petr Jäger a trombonista Josef Pospíšil. Ve vokálech pak ještě Daniela Šinkorová a Kateřina Nováková.
Avízovaný posun k modernějšímu pojetí rokenrolu je slyšet na první poslech a prolíná se až na výjimky všemi skladbami na albu. Mezi zmíněné výjimky patří bezesporu píseň „Navždy,“ která je jasným zástupcem klasického rokenrolového soundu nebo skladba Petra Vondráčka st. „IQ,“ která se na cédéčku objevila hned dvakrát a moc jí sluší bonusový jazzový kabátek. Z dalších skladeb zaujmou bezesporu i nahrávky „Nádraží,“ skladba s poněkud zvláštním názvem „Malinovítr“ či ploužáček „Svítání.“
Recenzované cédéčko bylo doplněné „rozkládacím“ bookletem, na kterém kromě fotografií všech členů kapely a informacích o zúčastněných umělcích naleznete také texty ke všem skladbám na albu.
Třetí album Lokomotivy je tedy na světě a i když se z původně čistě rokenrolové lokálky stává slušně nadupaný rychlíkový vlak, její muzika je založena na starých základech, které určitě ocení dosavadní příznivci této formace. Na druhou stranu nový, modernější zvuk může kapele přinést nové posluchače a to je pochopitelně vždy velmi pozitivní jev. Album Tancuj trochu víc je bezesporu zajímavý projekt, který nezklame v žádné chvíli. A po jeho poslechu už nezbývá nic jiného, než se těšit na to, až za sebe Lokomotiva připojí čtvrtý vagón plný zajímavých písniček. Do té doby si však určitě trochu více zatancujte…

Lokomotiva: Tancuj trochu víc…
BMG, 2003, celkový čas: 55:54
Ztracenej čas • Správnej kluk • Konečná • Já ti to dám • Nádraží • Navždy • IQ • Malinovítr • Jsem šťastnej • Perná chvíle • Lenin • Mexická lavina • Svítání • Tancuj trochu víc • IQ – jazzová verze