Elvis Presley podruhé

Elvis Presley: 2nd To NonePo úspěchu loňského výběru třiceti hitparádových jedniček Elvise Presleyho 30#1 Hits přichází hudební vydatelství RCA Records s dalším presleyovským výběrem. Koncentrace No. 1 hitů je na albu Elvis 2nd to None sice podstatně nižší než v případě zmiňované předchozí kolekce, to však této novince vůbec neubírá na jejím půvabu a zajímavosti. Pojďme se nyní na toto album podívat trochu podrobněji.
Titul Elvis 2nd To None nabízí opět tři desítky více či méně známých Presleyho hitů z let 1954 až 1976, které jsou na albu řazeny důsledně chronologicky, čímž je posluchači umožněno sledovat zpěvákův umělecký vývoj od samých počátků jeho kariéry až k jejímu předčasnému konci. Všechny nahrávky jsou pochopitelně digitálně remasterovány z původních pásů a tak mají i ty nejstarší kousky pěkný čistý zvuk.
Dramaturgie alba 2nd To None již nebyla tak jednoznačná, jako v případě jeho předchůdce, kompilace 30 #1 Hits, která byla sestavována na základě hitparádových úspěchů jednotlivých nahrávek. Je to pochopitelné, neboť zásoba No. 1 hitů není nevyčerpatelná a to i v případě takového velikána, jakým Elvis bezesporu byl. I přesto naleznete na kompilaci Elvis 2nd To None plných pět Presleyho nahrávek, které se mohly těšit z prvenství na některém ze zámořských hitparádových žebříčků, a to včetně dvou, které si své prvenství vybojovaly na country hitparádě Top Country Singles („I Forgot To Remember“ z roku 1955 a „Moody Blue“ z roku 1976).
Kromě pětice No. 1 hitů naleznete na této kompilaci také jednu z prvních Elvisových nahrávek „That’s All Right,“ která se stala hitem lokálních memphiských rádií a která vlastně předurčila další hudební vývoj Elvise Presleyho. Potěší i původní nahrávky skladeb „Viva Las Vegas“ (od Elvise si tuto skladbu později vypůjčili například texasští fousáči ZZ Top a dle jejich receptu ji pod stejným názvem v češtině natočil i Michal Tučný), „Always on My Mind“ či klasické rokenrolovky Carla Perkinse „Blue Suede Shoes.“
Stejně jako v případě již zmínené předchozí kolekce 30#1 Hits jsou součástí alba 2nd to None bonusové nahrávky. Tentokráte jsou dvě. Ač to může znít divně, tou první bonusovou nahrávkou je úplná novinka. Autorům kompilace se podařilo objevit jednu dosud nevydanou skladbu. Je jí píseň „I’m A Roustabout,“ kterou Elvis natočil 3. března 1964 společně se skupinou The Jordanaires. Svižná rokenrolovka, která jistě potěší každého fanouška. Zajímavou tradicí nově vydávaných Presleyho výběrů jsou remixy. Po loňském úspěchu remixu „A Little Less Conversation,“ jehož autorem byl Junkie XL, se na albu 2nd To None objevuje další taneční remix Elvise Presleyho. Jeho autorem je Paul Oakenfold, který si pro svůj záměr vybral Elvisovu nahrávku z roku 1969 „Rubberneckin'“.
Součástí cédéčka 2nd To None je i několikastránkový booklett, který vám kromě podrobné faktografie všech třiceti obsažených skladeb a bezpočtu Presleyho fotografií nabídne i rozsáhlejší historické povídání Petera Guralnicka, autora dvojdílné biografické publikace Last Train To Memphis a Careless Love.
Album 2nd to None nabízí další várku hitů Elvise Presleyho, které osloví nejenom zaryté Presleyho fanoušky či rokenrolové nadšence: Stejně tak dobře se bude poslouchat i milovníkům country hudby, neboť tento žánr je více či méně přítomen ve všech Elvisových nahrávkách. I když už 36 let není Elvis mezi námi, jeho písně nám mají stále co říci a album Elvis 2nd To None je toho více než dobrým důkazem. Uvidíme, zda se v dalších letech dočkáme dalších pokračování těchto unikátních kompilací. Mohla by tak vzniknout poměrně zajímavá řada, která by byla důstojnou oslavou díla tohoto hudebního velikána.

Elvis Presley: 2nd To None
2003, RCA/BMG, celkový čas 78:31
That’s All Right * I Forgot To Remember To Forget * Blue Suede Shoes * I Want You, I Need You, I Love You * Love Me * Mean Woman Blues * Loving You * Treat Me Nice * Wear My Ring Around Your Neck * King Creole * Trouble * I Got Stung * I Need Your Love Tonight * A Mess Of Blues * I Feel So Bad * Little Sister * Rock-A-Hula Baby * Bossa Nova Baby * Viva Las Vegas * If I Can Dream * Memories * Don’t Cry Daddy * Kentucky Rain * You Don’t Have To Say You Love Me * An American Trilogy * Always On My Mind * Promised Land * Moody Blue * I’m A Roustabout * Rubberneckin‘ (Paul Oakenfold Remix – Radio Edit)

avatar Autor: on 20.11.2003. Filed under Recenze. You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. You can leave a response or trackback to this entry